söndag 30 mars 2014

Om sommarlängtan


Sommartid! I helgen har plusgraderna varit generösa och trädgårdsarbete och vårplantering har stått på agendan och jag känner mig mör och trött i kroppen på det där bra sättet som talar om att man har varit riktigt duktig och jobbat hårt.

Vi är ju också lite, lite närmare sommaren och semestern, även om det kanske fortfarande känns lite avlägset. Har samlat på mig en liten, liten samling stråhattar som i väntan på sommaren ska få pryda väggen under snedtaket i allrummet. Förhoppningsvis växer den lilla, lilla samlingen så småningom. Den söta hatten med snäckskal är min favorit och får nog följa med på semesterresorna i sommar. Jag är ju egentligen ingen klänningstjej men till den här stråhatten kan jag tänka mig att införskaffa en lång, tunn sommarklänning. Bara för att matcha hatten! ;)


   

Ikväll ska vi fortsätta att längta till sommaren och äta solvarm, mogen ananas med turkisk yoghurt. Somrigare, och fräschare dessert får man leta efter!

Önskar er alla en härlig söndagkväll!
Kram
post signature

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

♥ Tack för din lilla hälsning, den gör mig så glad! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...